..: Aktuality a články :..

Olomouc, foto: Johník Olomouc — Při dokončování realizace projektu Rekonstrukce žst. Přerov, 1. stavba v Olomouckém kraji je v plánu spuštění další náročné železniční stavby spolufinancované evropskými fondy skrze Operační program doprava (OPD). Dvoukolejná trať z obou stran hanácké metropole prošla v minulých letech celkovou rekonstrukcí, dálkové vlaky se po ní pohybují často rychlostí 160 km/h. Samotná realizace stavby "Rekonstrukce železniční stanice Olomouc" by měla být hotova do podzimu 2015, kdy končí čerpání prostředků z fondu EU. Přestavba tohoto významného uzlu vedlejších tratí přispěje především ke zvýšení komfortu pro cestující.

Morteratsch - Bernina Suot, foto: Tomáš Kubovec Rétská dráha — německy Rhätische Bahn, ve zkratce RhB, je železniční společnost provozující svojí síť ve Švýcarsku. Její úzkorozchodné železniční tratě o rozchodu 1000 mm dosahují délky 384 km a cestujícím nabízí krásné výhledy, které do této části Švýcarska přitahují turisty z celého světa. Tento železniční dopravní podnik přepravuje každý rok se švýcarskou přesností téměř 11 milionů cestujících. Vedení traťových úseků ve vysokých nadmořských výškách s řadou umělých staveb je ukázkou umu stavebních inženýrů a stavitelů.

Železniční uzel Přerov se zaústěnými tratěmi, obrázek: SŽDC, s.o. & zirecek Přerov – Projekt „Rekonstrukce žst. Přerov, 1. stavba“ patří do komplexu staveb modernizace železniční sítě ČR. Samotná uzlová stanice Přerov je součástí II. tranzitního koridoru, k němuž se v tomto místě připojuje větev Přerov – Česká Třebová a je zde zaústěna jednokolejná trať od Brna. Po opravě stanic Břeclav, Ostrava–Svinov či Bohumín zůstává ta přerovská jednou z posledních na II. koridoru, které podstoupí rekonstrukci v zájmu usnadnění průjezdu po hlavní trati s významným vnitrostátním i mezinárodním provozem. Staveniště bylo již předáno a my vás krátce seznámíme s tím, co stavebníky v následujících čtyřech letech čeká.

HraniceJmenuji se "nejzatíženější", jsem traťová kolej, prý nejzatíženější železniční kolej v České republice, po mně jezdí údajně nejvíce provozní zátěže v hrubých tunách. Možná si pamatuješ, že takto začínál můj minulý článek Nejzatíženější kolej v České republice, kde jsem se tu vychloubala, že jsem nejzatíženější kolejí na síti SŽDC. To sice platí i v čerstvých statistikách, kde sice nejsem úplně na prvním místě, ale z „čistých“ mezistaničních kolejí jsem první nadále. Dneska bych Ti ráda pověděla o tom, jak se kolej udržuje a které parametry se sledují, aby byla kolej považována za bezpečnou pro železniční provoz.

Pendolino v ŽST Brandýs nad Orlicí čekající na volnost koleje do Ústí nad Orlicí, foto: zirecekČervenka - Vyšší rychlostí jezdí cestující spoji SuperCity Pendolino od pátku 27. června mezi stanicemi Hoštejn a Červenka na trati 270. Cestovní rychlost jednotek řady 680 je v tomto úseku od pátečního poledne nově o 20 procent vyšší než doposud, čímž vzniká větší rychlostní odstup oproti soupravám bez nuceného naklápění a pro pendolina znamená další drobné zkrácení jízdní doby v úseku Pardubice - Olomouc. Změna přichází v době komplikované situace na 3. tranzitním koridoru, jehož několik úseků se v těchto dnech potýká s výrazným omezením dopravní kapacity.

ŽST Hranice na Moravě - nákladní obvod, foto: zirecek Přerov - Na konci měsíce dubna vznikla další část centrálního dispečerského pracoviště dálkového řízení v Přerově. K současnému dálkově ovládanému úseku tratě 330 do Břeclavi tak přibyla severní část tratě 270 z Přerova do Hranic na Moravě. Do konce května se zároveň předpokládá prodloužení až do stanice Polanka nad Odrou. O zavedení "dálkoviny" v dalším úseku ve směru Ostrava se zatím neuvažuje z důvodu vyšší koncentrace navazujících stanic většího rozsahu, které jsou řízeny místně výpravčím.

Lokalizace traťového úseku Hranice na Moravě - Prosenice, foto: ČD, a.s. & zirecek Hranice na Moravě - Jmenuji se "nejzatíženější", jsem traťová kolej, prý nejzatíženější železniční kolej v České republice, po mně jezdí údajně nejvíce provozní zátěže v hrubých tunách. Na jakém traťovém úseku to asi bude. Zkusíš hádat, už víš, tušíš? Názorů a tipů může být mnoho.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:12
zapadá v 21:03

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Vlaky ZSSK v novom šate
Tlačová konferencia na uvedenú tému aj s ukážkou nových vozňov sa konala v utorok 17.júla 2018 na prvom nástupišti a v prezidentskom salóniku na bratislavskej Hlavnej stanici. Železničná spoločnosť Slovensko ...

Poslední příspěvek Ne zcela všední dopoledne na hradecké stanici i ulici
12.7.2018 byl sice úplně normální všední den, ale nikoliv pro každého. Zvláště ne pro dvojici reportérů VLAKY.NET, jež si předsevzala zachytit cosi z provozu na královéhradeckém hlavním nádraží, postiženém ...

Poslední příspěvek Prázdninový motoráčik odvezie turistov aj pútnikov
Občianske združenie Veterány.EU a obec Lednické Rovne pozývajú širokú verejnosť na jazdy historickým motorovým vlakom z Trenčianskej Teplej na Lednické Rovne, ktoré sa uskutočnia v sobotu 28. júla 2018 ...