..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekPraha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.

Ilustrační obrázek Praha - Od 15.6.2008 výrazně zlevní cestování na Slovensko. ČD ve spoluprácí s ZSSK zavádějí nabídku SparNight. Jízdní doklady "SparNight" Slovensko zahrnují jízdné a lehátkový příplatek do šestimístného nebo čtyřmístného oddílu. Vystavují se do vlaků R 225, R 421, R 423 a přímých vozů EN 377/421 (tj. pouze ve směru z ČR na Slovensko). Ceny budou do šestimístného oddílu od 434 korun, do pohodlnějšího od 485.

Ilustrační obrázek Železniční nákladní doprava v posledních desetiletích vyklízela v Evropě prostor jiným druhům dopravy. V poslední se tento negativní trend podařilo zastavit a dráhy pomalu dostávají druhou šanci. Podle expertů německého institutu dopravního výzkumu SCI Verkehr z Kolína nad Rýnem a jejich studie Trh železniční nákladní přepravy v Evropě 2007 – 2015 již v letech 2005 a 2006 obrat železnice vzrostl meziročně o 14 procent — a situace by se v nejbližších letech měla nadále zlepšovat, částečně i díky novým trhům.

2.1.2008 - 16:00 - Nová regionální jízdenka Bit-City

Ilustrační obrázekPolsko - S platností od 1.ledna 2008 zavádějí polské PKP Przewozy Regionalne jízdenku "BiT – City", umožnující cestu jak v osobních vlacích PKP-PR, tak ve vozech městské hromadné dopravy v městech Toruń a Bydgoszcz. Tuto akviziční slevu nabízejí polské regionální dráhy hned ve dvou verzích. Cestující si mohou zakoupit buď jednorázovou nebo dlouhodobou variantu, nabízenou jako týdenní nebo měsíční. S jednorázovou variantou můžete cestovat bez doplatku prostředky hromadné dopravy obou obcí jednu hodinu po příjezdu vašeho vlaku do zdejší železniční stanice, s dlouhodobou po celou dobu trvání platnosti jízdenky. Žáci a studenti navíc na nákup BiT-City dostanou zajímavé slevy, které u jednorázové verze činí 37 % a u dlouhodobé dosahuje dokonce 49 %.

zdroj: PKP Przewozy Regionalne

Ilustrační obrázekBavorsko - Během minulého týdne jsme se rozhodli , že si o víkendu uděláme výlet do Německého příhraničí na jízdenku SONE+. Dali jsme si sraz v pátek. Petr mně počkal večer na nástupišti před vlakem 3431 z Opavy východu. Potom, abychom v Ostravě zabili čas, jsme se jeli projet tramvajkami na konečnou „Zátiší“.

nullPraha - České dráhy připravily na Den železnice zajímavé akvizační slevy. V sobotu 23.září bude možno využít nabídky SONE+ a SC+ pro všech pět cestujících bez ohledu na věk. Cena jízdenky se slevou SC+ číní 750 kč pro jeden směr a lze ji zakoupit pro jízdu mezi stanicemi Praha-Holešovice, Pardubice, Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. Jízdenka je platná pouze pro jízdu ve voze č. 7. Po přerušení jízdy nelze pokračovat dalším spojem.

zdroj: Grand Expres

680-1.jpgPraha - České dráhy budou po výrobci pendolin žádat asi 600 tisíc eur (17,2 milionu Kč). Italská firma Alstom by je měla zaplatit jako smluvní pokutu za závady na vlacích. V Otázkách Václava Moravce na ČT24 to řekl generální ředitel drah Josef Bazala.

Celkové škody za odstavení vlaků odhaduje Bazala na několik desítek milionů korun. České dráhy (ČD) prý budou tyto peníze požadovat po svých bývalých manažerech. Bazala uvedl, že bude třeba vyvodit právní zodpovědnost lidí, kteří nevýhodné smlouvy o nákupu rychlovlaků uzavřeli. Podle něj se to bude týkat i bývalého generálního ředitele ČD Dalibora Zeleného.

V současnosti je v provozu jedna souprava z celkových sedmi. Alstom prý už zná příčinu poruch, které vlaky vyřadily z provozu. Pět souprav pendolin by tak mělo začít jezdit v prvním únorovém týdnu. Šesté pendolino pokračuje v testování tratí a sedmé čeká na přidělení technického průkazu.

Dráhy už koncem loňského roku naúčtovaly Alstomu penále za zpoždění nasazení vlaků do provozu. To způsobil fakt, že motory soupravy ovlivňovaly zabezpečovací zařízení na trati. Pokuta činila asi 100 milionů korun. ČD zatím zaplatily asi 70 procent ceny sedmi pendolin, která měla celkem stát 4,3 miliardy korun. I na tuto částku ale prý mají bankovní záruky ze strany Alstomu pro případ vracení vlaků.

V tuto chvíli nelze vyloučit, že projekt dopadne krachem, řekl Bazala. Pokud výrobce závady neodstraní, České dráhy by od smlouvy odstoupily a pendolina vrátily.

Zdroj: idnes a ČTK Obrázek : archiv želpage
   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07