..: Aktuality a články :..

Jižní Čechy – Jihočeské lokálky do Týna nad Vltavou a do Netolic letos opět oživí společnost KPT rail se svým Jihočeským motoráčkem. Po úspěšném zahájení provozu v loňském roce jde o druhý ročník výletních vlaků vypravovaných v letních měsících, od června do září. Motoráček vyjíždí z Týna nad Vltavou do Číčenic každou sobotu, neděli a ve státní svátky ve třech párech, vybrané spoje pak pokračují dále do Českých Budějovic, Netolic, Písku nebo Protivína. Cílové destinace se budou měnit každý víkend dle harmonogramu. Na vlaky bude nasazen historický motorový vůz „Singrovka“, který bude během června nahrazen motorovým vozem řady 811 SK. Motorové vozy řady 811 SK společnost KPT rail provozuje jako jediný dopravce v České republice.

Výběr šotoklubu Období nejdelších dnů v roce a teplých vlahých večerů dává možnost vzniknout řadě působivých snímků, které byly za poslední dva týdny v galerii publikovány. Stejně tak jsou tyto dny možností posedět v hospodské zahrádce s přáteli a setrvat tam až do pozdních večerních hodin u škopků. Rozhodl jsem se ovšem pro variantu třetí a využívám volného letního večera pro posezení na zahrádce před domem dumaje nad konečným sestavením výběru šotoklubu, který mi byl přidělen.

17.8.2010 - 15:00 - Mezi Olbramovicemi a Táborem málem došlo ke střetu dvou vlaků

Ex 101 Jóže Plečnik, Tábor, foto: Václav Růžek Ješetice/Heřmaničky — V pondělních ranních hodinách dne 16. srpna 2010 proti sobě vyjely dva vlaky mezi stanicemi Heřmaničky a Ješetice na trati 220. Jako první vyjel ze stanice Heřmaničky vlak InterCity 101 Anton Bruckner. Následně vyrazil rychlík 636 v 8.30 hodin ze sousední stanice Ješetice a vydal se na stejný úsek jednokolejné trati jako vlak InterCity. Jak již máme ověřeno, tragédii duchapřítomně zabránil výpravčí z železniční stanice Ješetice, který vlaky zastavil pomocí funkce „generální stop“. Do srážky po zastavení chybělo projet dvoukilometrový úsek trati. Díky pohotové reakci nedošlo k nehodě a zraněním. Trať byla celé dopoledne v důsledku šetření příčiny mimořádné události uzavřena. Provoz byl obnoven ve 12.20. Dosavadní vyšetřování Drážní inspekce ukázalo, že se nejedná o technickou závadu, ale o selhání lidského faktoru.

Zdroj: Drážní inspekce, Aktuálně.cz, ŽelPage

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00