..: Aktuality a články :..

T435.0108 Sp1655, foto: MirKo Sázava — Posázavský pacifik opět zahajuje po dlouhé zimní pauze v sobotu 2. dubna 2011 sezónu výletních nostalgických vlaků. Jako již tradičně vyjede spěšný vlak z Prahy-Smíchova přes Vršovice, Strašnice, Hostivař a Čerčany do Sázavy, Českého Šternberka a Kácova. Vlak poveze historická motorová lokomotiva T 435.0108 se soupravou přípojných vozů bývalé řady Balm. Nebude chybět oblíbený barový vůz a také vůz pro přepravu jízdních kol a kočárků. K tomuto vlaku jede jako přípoj z Kolína motorový vůz M 131.1549, který bude letos nově jezdit vždy až do Sázavy. Pokud budete mít zájem, přijďte se svézt vlakem ve stylu šedesátých let minulého století.

19.3.2008 - 11:00 - Střetnutí na přejezdu u Heřmanova Městce

Ilustrační obrázek Heřmanův Městec - Včera ve 14:50 došlo ke střetnutí osobního vlaku 25056 vedeného motorovým vozem 810 458-0 s osobním automobilem značky Peugeot Boxer na přejezdu mezi zastávkami Klešice a Rozhovice, v km 4,547 trati 017, Heřmanův městec - Chrudim město. Přejezd je zabezpečen výstražnými kříži. Při střetnutí se automobil vklínil pod motorový vůz, který po té první nápravou vykolejil. Těžce zraněn byl řidič automobilu, celková škoda byla odhadnuta na 250 000 Kč. Vykolejením došlo i k poškození železničního svršku. Provoz na trati byl po opravě svršku obnoven dnes v 11:05 hodin.

Zdroje: ČD a Pardubický deník

NehodaHrušovany u Brna - Dne 19.12.2006 ve 20:46 hod., při jízdě vlaku EC 177 přes železniční stanici, došlo ke střetnutí s dětským kočárkem, se kterým jela matka (32) po služebním přechodu. Dítě (2,5) bylo zraněno a převezeno lékařskou záchrannou službou do dětské nemocnice v Brně. Vlak byl veden lokomotivou 350.006-3 a byl opožděn o 90 minut.

zdroj: ČD

Ilustrační fotoDěčín západ - Dne 19.12.2006 asi v 19:40 hod. byl zahájen posun náležitostmi firmy Railtrans (strojvedoucí, vedoucí posunu, drážní vozidla) z koleje č. 203a směrem ke stavědlu č. 10. Posun byl prováděn lokomotivou 745.501-7. Při jízdě přes výhybku č. 361 vykolejil drážní vůz Bm 51 80 2243043-4 řazený jako první za lokomotivou a to první osou předního podvozku vlevo ve směru jízdy posunového dílu. Šetřením byla zajištěna zarážka v srdcovce uvedené výhybky.

zdroj: České dráhy

423_009,423_041Lužná u Rakovníka - Ve dnech 24. a 25.6. proběhlo v Lužné u Rakovníka setkání parních lokomotiv řad 422.0 a 423.0. K vidění byly tyto provozní stroje: 423.009 (VÚŽ), 423.041 (ČD), 423.094 (KHKD) a 423.0145 (Mladobeslavský žel. spolek), neprovozní: 423.001 (NTM), 422.002 (ČD), 422.025 (NTM) a 422.098 (KHD). V mezinárodním zastoupení zde byly slovenské stroje 422.0108 a T678.0012. 24.6. bylo možné v muzejním depu shlédnout i Desiro společnosti Vogtlandbahn, kterým přijeli hosté z Německa.

362.119-0 - Po první reklamní lokomotivě ČD, kterou byla Duhovka 151.001-5, druhé Olympijské eso 363.078-7, třetí eso ČD Cargo 363.015-9 a po reklamních samolepkách Poštovní spořitelny na některých motorových vozech, bylo rovněž do reklamního kabátu Poštovní spořitelny oblečeno rychlé eso 362.119-0 z DKV Brno. Průkaz způsobilosti jí byl vydán po přestavbě z řady 363 (363.119-9) 21.12.2000 a technicko-bezpečnostní zkouška byla provedena na trati 011, mezi žst. Úvaly a Kolín. Připojené fotografie jsou z Prahy hlavního nádraží, 27.1.2006 kolem 14:45. Jak eso vypadalo původně můžete vidět v odkazu na TrainWeb 362.119-0 a 151.011-4 (R1503 Praha hl.n. - Bohumín) doplněno 30.1.2006: v pondělí 23.1. dokončila agentura RAILREKLAM úpravu první elektrické lokomotivy, která bude propagovat služby Poštovní spořitelny. Celkem jich bude v krátké době opatřeno reklamou této firmy šest. Toto je výňatek z týdeníku Železničář, číslo 4/2006.

nullTeplice v Čechách - Ve čtvrtek 1.12.2005 ve 21:30 došlo v Teplicích mezi stanicemi Teplice-Zámecká zahrada a Prosetice (km 3,3) k silnému poškození mostní konstrukce nákladním automobilem VOLVO s nástavbou na svážení komunálního odpadu. Došlo k posunutí nosné konstrukce, poškození chodníkových nosníků, utržení rovnoběžných křídel (zdí) mostu na levé straně opěry (1. a 2. Část křídla u opěry byla vyvalena) a byla směrově posunuta kolej na mostě.
Škoda na mostní konstrukci byla přeběžně odhadnuta na 750 000,- Kč, na autě na 100 000,- Kč. Byla zavedena náhradní autobusová doprava. V době vzniku mimořádné události nebyl vypraven žádný vlak. Poškozený most je nad ulicí Novoveská na trati č.097 Teplice v Čechách - Lovosice.

Zdroj : ČD, a.s.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:53
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Z lovu na „Vectrony“ ČD
Na rozdíl od některých let minulých nebyl začátek platnosti nového jízdního řádu našeho národního železničního dopravce tentokrát spojen s nasazením nových osobních vozů či jednotek, ale lokomotiv. Když ...

Poslední příspěvek Detské (pionierske) úzkorozchodné železnice v Maďarsku I: Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút
V prvej polovici 19. storočia žil v kaštieli u obce Nagycenk neďaleko mesto Sopron významný uhorský gróf a politik Széchenyi István, ktorý navrhol položiť základy železnice v Uhorsku.

Poslední příspěvek Mimořádná návštěva ve Vysokém Mýtě
Každý rok kolem Mikuláše zavítá na trať Choceň – Litomyšl Mikulášský vlak vedený parní lokomotivou. V minulých letech to nejčastěji byla letohradská Líza (423.009) vyrobená v roce 1922. I letos byla na ...