..: Aktuality a články :..

141.018 Střekov, foto: Vladislav PíšaKolín — Dny se nezadržitelně krátí a podzim převzal vládu nad krajinou. A proto jsme pro vás stejně tak jako vloni, připravili setkání fotografů a přátel železnice spojené s výletem do Ústí nad Labem, Děčína a Mělníka. Srdečně zveme nejen fotografy, ale všechny, kdo chtějí zažít netradiční výlet. Vezměte své děti či partnerky a pojďte se bavit. Soupravu bude tvořit tradičně „bobina“ E 499.1018, vozy Bac a restaurační vůz WR. Pro přítomné fotografy bude na programu během cesty několik fotozastávek. Nevynecháme ani zastávku pod Střekovem, kde bude doufáme vlídněji, než loni.

141 Uher, foto: Vít BukačKomerční sdělení — Kolektiv Vítka Bukače připravil pro zájemce o účast na akci „Železnice pro děti 2016“, kde je připraven bohatý program, zvláštní vlak z Prahy do Vrútek. V malebné krajině středního Slovenska jsou nachystány zvláštní historické vlaky s parními lokomotivami. Zvláštní vlak z Prahy bude tvořen soupravou lehátkových vozů s jídelním vozem, kde bude zajištěn plný catering.

bobina u tunelu, foto: optusKolín — Dny se nezadržitelně krátí a s nimi i konec fotosezóny 2015. Proto jsme pro vás na sobotu 17. 10. 2015 připravili setkání fotografů a přátel železnice spojené s výletem do Ústí nad Labem a Mělníka. Srdečně zveme nejen fotografy, ale všechny, kdo chtějí zažít netradiční výlet. Vezměte své děti či partnerky a pojďte se bavit. V čele soupravy čtyř vozů (Bac + WR) bude „bobina“ 141.018. Na programu je několik fotozastávek, například pod Střekovem nebo kolem Sebuzína.

EX 10621 "Vihorlat", foto: Vladislav Píša Púchov - JÍZDA JE ZRUŠENA! — Vážení přátelé, fandové železnice, rádi bychom navázali na nedávno uskutečněnou nostalgickou akci „Expres Vihorlat“ a pozvali Vás ke zvláštní nostalgické jízdě u příležitosti ukončení provozu ve stejnosměrné napěťové soustavě ve slovenském Púchově. Od 1. srpna 2015 bude totiž po rekonstrukci celá stanice přepnuta na střídavou napěťovou soustavu a provoz stejnosměrných lokomotiv v tomto železničním uzlu bude po 55 letech ukončen. Nabízíme vám proto účast na jízdě zvláštního vlaku k připomenutí této události.

Ex 10621 "Vihorlat" v mezistaničním úseku Štrba - Važec, foto: Vít BukačŠtrba — Velikonoční víkend lze trávit různě. Někdo jej tráví na venkově u rodičů či prarodičů, jiný vyrazí - podle počasí - na kolo či lyže, jiný drží tradice a obchází s pomlázkou koledu a další zase raději zůstane doma. Hodně netradičně strávila velikonoční víkend od pátku 3. dubna do neděle 5. dubna početná skupina nadšenců, kteří se vypravili retro expresem Vihorlat na Slovensko. Akci, která se svým pojetím i rozsahem vymykala praxi běžných výletních vlaků nebo fotovlaků, uspořádala společnost Junior market. Ta kromě klasických motorových nebo přípojných vozů relativně nově disponuje společně s dalšími vlastníky i velkými vozy tradiční stavby. K dispozici má 3 vozy Bc, jídelní vůz WR851, služební vůz Da nebo kombinovaný vůz ABa. Vyjma služebního vozu Da mají všechny vozy max. rychlost 160 km/h, mohou tedy jet i nejvyšší povolenou rychlostí na SŽDC. Souprava tří lehátkových vozů Bc, jídelního vozu a služebního vozu v čele s lokomotivou řady 141 se vydala z Prahy na dalekou cestu přes Ostravu a Žilinu do Tater a pak ještě dál na východ až do Čiernej nad Tisou.

Bobina pod Tatrami, foto: Junior market s.r.o. Kolín — Společnost Junior market s.r.o. připravila pro železniční nadšence na letošní Velikonoce nostalgickou připomínku nočního spoje se jménem „Vihorlat“, který jezdil z Děčína přes Prahu a Ostravu do Košic. Tento vlak pojede sice z Prahy, ale zase neskončíme v Košicích, nýbrž pojedeme až do Čierné nad Tisou a zpět. Soupravu vlaku bude tvořit lokomotiva řady 141 „bobina“ a 3 lehátkové vozy řady Bac spolu s jídelním vozem řady WR851 a služebním vozem Da nebo ABa.

lok. 1771 čekající se soupravou 13 – ti vozů na cestu zpět do Cairns v ŽST KurandaSydney - Síť Australských železnic je velmi řídká, a velmi zřídka používaná na dálkovou přepravu osob. Hlavní páteří australských železnic je trať Sydney – Perth spojující východní pobřeží se západním. Dále ze Sydney vybíhají tratě na sever do Cairns a na jih do Melbourne. Australské železnice mají spoustu handicapů. Například několik rozchodů od 1067mm přes nám známých 1435mm až po rozchod který má kolem 2 metrů, který je v západní Austrálii. v Queenslandu převládá rozchod 1067mm a pouze 93 Km o rozchodu 1435mm koridoru spojujícího Brisbane a Sydney (jedná se o vzdálenost z Brisbane na hranice s Nový Jižním Walesem). Můj pobyt v Austrálii byl směřován do oblasti Queenslandu a tato reportáž je o zdejší železnici. Zdejší operátor QSR – Queensland State Railways operuje na většinou na rozchodu 1067mm. QSR operuje na celkem 9440Km tratí, z nichž je 1877 km elektrizováno střídavým proudem 25Kv/50Hz stejně jako u nás. Na příměstských tratích obstarávají vozbu elektrické jednotky na způsob našich pantografů a jejich provoz spíše připomíná metro. Jednotky zastavují ve stanici a jejich vypravení obstarávají samy posádky. Pobyt ve stanici je max. 1 minutu. Výpravčího jsem tam neviděl.

Reportáže - Dnes jsme Vás pozvali na výstavu fotografií z let 1967 - 1972 a já si náhodou vzpomněl, že máme v záloze zajímavé fotografie z let také minulých. Jsou to fotografie z 80. let, které mi již před časem zaslal Vítek Bukač, za což mu patří dík.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57