..: All news and reports :..

Souprava v Ronově nad Doubravou zastávce, foto: Vladislav Píša Praha - aktualizováno 20.9. — Podzim se blíží a to znamená, že se uskuteční další ŽelPage jízda. O víkendu 11.-12. října se v čele zvláštního vlaku objeví „velký hektor“ T 458.1549 společnosti JuniorMarket. Velká lokomotiva si zaslouží majestátní soupravu a proto za ní budou řazeny vozy klasické stavby. Soupravu tedy budou tvořit tři vozy řady Bc a jeden vůz řady WR. Vlak ráno vyjede z Kolína do Prahy, odkud zamíří na tratě Posázavského pacifiku, konkrétně přes Davli do Kácova. Zde je pro zájemce připravena exkurze do pivovaru Hubertus s následným posezením do pozdních hodin. Poté, co se prospíme, odjedeme z Kácova přes Světlou nad Sázavou zpět do Kolína.

Souprava v Ronově nad Doubravou zastávce, foto: Vladislav PíšaKolín — ŽelPage, elektronický magazín o drahách, kde zároveň najdete i fotogalerii, řazení vlaků, kalendář železničních akcí a mnoho dalšího, oslavil letos své třinácté výročí. Jak je již několikaletou tradicí, uspořádali jsme u této příležitosti jízdu zvláštního vlaku. Ten se tentokrát vydal na rozhraní Středočeského a Pardubického kraje, kde jsme zavítali mimo jiné na trať Čáslav místní nádraží - Třemošnice a navštívili například vlečky Skovice - Vrdy-Bučice nebo tu na čáslavské vojenské letiště. Vlak byl po minulé jízdě, která byla zajišťována jednotkou 845.001 společnosti Arriva vlaky, sestaven z vozidel o poznání historičtějších - z motorové lokomotivy T 435.099 Hektor, motorového vozu M 131.1549 Hurvínek a malého Balmu.

T 435 099 letiště Čáslav, foto: Vláďa Píša Kolín — Jako již tradičně jsme pro vás připravili zvláštní vlak, který vyjede na oslavu třináctého výročí internetového portálu ŽelPage. Na sobotu 17. května bude nachystána souprava společnosti JuniorMarket tažená hektorem T 435.099, se dvěma vozy řady 020 a s postrkem hurvínka M 131.1549. Vlak vyjede ráno z Kolína a během dne navštíví vlečku ze Skovic do Vrdů, Třemošnici a čáslavské vojenské letiště. Jízdní řád počítá s mnoha fotozastávkami na všech zajímavých místech, přes která pojedeme. Účastníci si tedy z jízdy odnesou mnoho netradičních fotografií ze známých i neznámých fotofleků.

Jednotka 845/945.001, foto: Arriva vlakyPraha — Tradiční podzimní jízda ŽelPage se tentokrát uskuteční poněkud netradičně, v Praze a okolí. Datum akce bylo nakonec stanoveno na neděli 24. listopadu 2013, a to i v důsledku jiných akcí v okolních dnech. Jízdu spolupořádá studentský klub Fakulty dopravní ČVUT eFDrive a Drážní společnost při FD ČVUT. Dopravu účastníků zajistí tentokrát společnost Arriva vlaky svojí motorovou jednotkou 845/945.001. Souprava bude rozdělena na dvě části. Motorový vůz je přednostně určen pro železniční nadšence, řídicí vůz je pak určen pro studenty a členy občanského sdružení ŽelPage a bude se v něm po celou dobu jízdy konat jedna velká párty.

M 262.1002, Červený Potok - Podlesí, foto: Jan Máca Kolín — Jako již tradičně i tento rok vyjede zvláštní vlak, jehož jízdou oslavíme již dvanáct let existence internetového portálu ŽelPage. V sobotu 18. května se náš vlak tvořený motorovým vozem M 262.1002 společnosti JuniorMarket s.r.o. vydá na okruh okolo Kolína. Během celého dne navštívíme vlečku automobilky TPCA v Kolíně, výhybnu Kanín s projetím obou tratí z Velkého Oseka a nákladní obvod v Nymburku, ve kterém mimo jiné projedeme i spojku Veleliby - Nymburk město. Jednou z dalších zajímavostí bude trať, na níž byl zastaven provoz na konci grafikonu 2005/2006 a od roku 2007 je tam provozována pouze příležitostná doprava. Kdo ještě neuhodl, jedná se o trať 013 Bošice - Zásmuky - Bečváry. Několik hodin z naší cesty je vyhrazeno na fotografování na mnoha zajímavých místech. Všichni fotografové si tedy mohou být jisti, že neodejdou ani zdaleka s prázdnou.

M 131.1125 Magda, foto: Michal Šimek Haniska — Po několika úspěšných akcích jsme přemýšleli kam teď? Návrhů padlo několik a doufáme, že nemálo z nich se nám ještě podaří realizovat. Jako první jsme se rozhodli zrealizovat hned ten nejnáročnější návrh, a to jízdu po jediné širokorozchodné trati v bývalém Československu. Po zjištění dostupného vozového parku na rozchod 1520 mm nám jako jediná schůdná varianta připadalo využití služeb KHKV (Klub historických koľajových vozidel) z Hanisky a jejich Magdy (M 131.1125) s přívěsným vozem Clm. Po několikaměsíčních jednáních jsme se nakonec dohodli na všech detailech, na přepravu do Hanisky a zpět jsme sehnali autobus Škoda ŠL11, jako termín jízdy jsme si dohodli sobotu 27. října a mohlo se začít s prodejem jízdenek. Jízdenky rychle mizely a po nějaké době nastal ideální stav. Měli jsme vyprodáno a věděli, že finance vložené do akce se nám vrátí. Následovalo mimo jiné zajištění občerstvení, lepenkových jízdenek, palubních průvodců a několika dalších věcí. Několik týdnů před akcí se bohužel domluvenému autobusu zhoršil technický stav natolik, že nás nemohl odvézt. Podařilo se nám ale sehnat plnohodnotnou náhradu v podobě Ikarusu 280.08 4082 Dopravného podniku mesta Košice.

Hronská Dúbrava, M131+Cdlm, foto: CzechDavePozvánka: Košice — Normální rozchod nám začal být po několika vydařených akcích úzký. Proto se v sobotu 27. října vydáme zvláštním vlakem z depa Haniska pri Košiciach po širokorozchodné trati do pohraničního bodu Maťovce ŠRT štátna hranica. Jediným majitelem osobních vozidel pro provoz na ŠRT je Klub historických koľajových vozidiel pri RD Haniska pri Košiciach, takže výběr partnera pro zajištění jízdy byl tentokrát jednoznačný. Na výlet se vydáme motorovým vozem M 131.1125 "Magda" s přívěsným vozem Clm 5–2145.

M 131.1280, foto: Špáňa Pozvánka — Po mnoha velmi úspěšných jízdách, které jsme uspořádali, jsme se Vám rozhodli tradiční motorový vůz M 131.1441 představit v nové, netradiční roli. V sobotu 23. června vyjede v čele smíšeného fotovlaku z Jihlavy do Jaroměře. Cestou se podíváme na trať do Polné, Humpolce či Poličky, i na další zajímavá místa. V rámci mnoha fotozastávek budete mít možnost pořídit plno vzácných fotografií na velmi zajímavých místech. Ve vlaku je rozšířena přeprava spoluzavazadel včetně jízdních kol.

M 131.1441 + M 131.1081 ve stanici Trutnov střed 20.11.2010, foto: Matouš Danielka Jaroměř — Po loňské vydařené akci S ŽelPage do Otovic zastávky a Žacléře jsme se po roce rozhodli ve spolupráci s dopravcem MBM rail a Společností pro revitalizaci místních drah uspořádat další zvláštní jízdu, která se bude konat tentokrát v sobotu 19. listopadu 2011. Zvláštím vlakem projedeme hned několik tratí, na kterých již není provozována pravidelná osobní doprava, případně na kterých nebude doprava od nového jízdního řádu v prosinci objednána. Těšit se tak můžete například na tratě Hněvčeves - Smiřice, Opočno - Dobruška, na tzv. opatovickou spojku, která propojuje tratě 020 a 031, a spoustu dalších zajímavých tratí a míst.

4024.093 ÖBB,  Hochzirl - Leithen, foto: Martin Válek Rakousko — Velmi výhodná síťová jízdenka, díky níž může cestující jezdit přes dva měsíce po celé síti Rakouských spolkových drah (ÖBB), bude znovu v prodeji na mezinárodních pokladnách Českých drah. Jízdenka Sommerticket je určena cestujícím do 26 let. Výhodnou síťovou nabídku Sommerferien–Ticket pro cestující narozené nejpozději v roce 1992 nabízí i Tyrolský dopravní svaz. Štýrský dopravní svaz pak nabízí síťovou jízdenku Freizeit–Ticket pro víkendové cestování mezi druhým červencem a dvanáctým zářím. Tato nabídka není omezena věkem cestujícího.

Jeden z posledních pravidelných vlaků v Netolicích, foto: Matouš Vinš Netolice — K 26. únoru byl ukončen pravidelný provoz na trati Dívčice – Netolice, a média se začala zmiňovat o záměrech trať zrušit. Provoz ale neskončil nadobro — společnost ČD Cargo z Netolic vozí štěpku do plzeňské teplárny a České dráhy nyní společně s Papírnami Větřní a firmou Mattoni připravují prezentační projekt Netolice Mattoni Expres. Cílem projektu je oživit osobní provoz na trati 193 z Dívčic do Netolic a ukázat, že při vhodně cílené nabídce se najde i pro tuto trať poptávka cestujících, kteří ocení pohodlí a rychlost železniční dopravy. Jeden pár vlaků denně bude jezdit v pracovní dny posledního květnového týdne, a v závislosti na finančních prostředcích možná ještě první týden v červnu. Nasazena bude modernizovaná jednotka řady 814 Regionova.

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Jaroměř — V rámci striktního šetření se plánuje fyzické zrušení některých tratí a u desítky z nich je již aktuálně vedeno ministerstvem dopravy správní řízení ve věci Zrušení regionální dráhy. Mezi nimi jsou také dráha Broumov – Otovice zastávka a dráha Královec – Žacléř. Proto jsme se rozhodli ve spolupráci s Výtopnou Jaroměř uspořádat zvláštní jízdu, v rámci které budeme možná poslední, kdo se na tyto tratě podívá. Pojede se o sobotách 20. a 27. listopadu 2010 po trase Jaroměř – Česká Skalice - Náchod – Otovice zastávka – Adršpach – Trutnov – Královec – Lubawka státní hranice – Žacléř – Královec – Trutnov – Starkoč – Jaroměř. Vlak tvořený dvěma motorovými vozy M 131.1 vyjede z Jaroměře pět minut po osmé hodině a plánovaný příjezd zpět do Jaroměře je po páté hodině. Pro cestující, kteří cestují z větší dálky, bude umožněn také přestup v České Skalici, odkud je plánovaný odjezd po rychlíku 849 Úpa.

T 478.1001 + T 478.1004, Nedvědice, foto: Šlechtična Bergheim/Praha — Zdá se vám, že v našem magazínu vidíte málo bardotek, zamračených či lolobridžid? Tak tady je další, tentokrát modelová. Firma Roco totiž oznámila horkou novinku, po sérii modelů legendárního brejlovce ve velikosti H0 připravuje modely bardotek. Novinka byla mimo jiné prezentována na modelářském veletrhu v Lipsku, zatím formou letáků. Jako první vlaštovka je ohlášena ve verzi T 478.1 ČSD a 751 ČD. Obě verze budou k dostání v analogové i digitální verzi, včetně verzí pro střídavé napájení.

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

Slavnostní vlak z Českých Budějovic do Českých Velenic, foto: Michal Šimek České Velenice — Po téměř čtyřech letech staveb byl 11. června 2010 mezi Českými Budějovicemi a dolnorakouským Gmündem vypraven historicky první vlak v elektrické trakci. Zvláštní rychlík 11001/11000, který slavnostně zahájil elektrický provoz na trati 199, vedla dvousystémová lokomotiva 340.062–9, která na čele vezla nápis LIEBE NACHBARN, ENDLICH ELEKTRISCH! Na návazné rakouské trati 800 byla totiž elektrizace dokončena již v polovině devadesátých let minulého století a v České republice měla následně navázat elektrizace tratě 226 do Veselí nad Lužnicí, a poté i tratě 199 do Českých Budějovic.

1 2 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:31
sets at 18:01

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 13.10. (13:10)
No jestli jste použil podobnou gramatiku jako zde, tak vás strčili do složky ...

Poslední příspěvek Re: Osobní vozy
barbados  - 13.10. (9:09)
Zdravím , chtěl bych se zeptat kde bych našel plánek s číslováním sedadel ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
VM OTV KVR  - 7.10. (14:20)
Pro zájemce o práci na dráze, respektive u trolejářů z okolí Karlovarska Probíh ...

Poslední příspěvek Ex ČD
kakov  - 2.10. (19:44)
Zdravím, má někdo prosím přehled, jak cirka bývají obsazeny expresy ČD ...

Poslední příspěvek Re: Alternativní přihlašování
adnan20  - 1.10. (13:13)
ilí návštěvníci, na diskusní fórum není ani nadále možné se přihlásit ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Z toulek s „Jízdenkou na léto“ Českých drah (1)
Projel jsem už mnoho železničních tratí v České republice i na Slovensku, ale řada dalších ještě čeká, až je objevím. Dříve, než na některých bude zastaven provoz. Jeden nikdy neví, ...

Poslední příspěvek Konferencia KPŽT 2014
Dňa 30. októbra 2014 sa v Trnave uskutoční konferencia 'Železnice v Trnavskom regióne, história – súčasnosť – budúcnosť', ktorú usporadúva Klub priateľov železníc Trnavy a okolia (KPŽT). ...

Poslední příspěvek Ako som sa cez Skalité a Zwardoń trepal: Łeba
Letný výlet do prímorského mestečka Łeba má súvis s mojim posledným článkom Kolej torfowa Podczerwone – Puścizna Wielka. Chcel som si obzrieť ďalšiu úzkokoľajná železnicu na rašelinisku ...