..: Aktualności i artykuły :..

Festivalový vlak před odjezdem ze Smíchova, foto: Matouš Danielka Praha/Oršava — Veřejně známou událostí posledních dní se stal festival Banát, který probíhal v termínu od 16. do 20. srpna 2017 v rumunském Banátu. Snad nikomu neunikla informace o vypravení téměř půl kilometru dlouhého vlaku z pražského Smíchova do rumunské Oršavy s přibližně 1150 lidmi na palubě. Akce se zúčastnila i početná delegace členů ŽelPage. Pokusíme se tedy shrnout náplň, přípravy a průběh jízdy vlaku i samotného festivalu s doprovodnou fotodokumentací s nutným úvodním zasazením do kontextu celé této události, neboť i my jsme se kromě jízdy vlakem zúčastnili i samotného hudebního festivalu a podnikli i několik výletů.

veřejné projednání SP Veleslavín - Letiště, foto: Zdeněk MichlKomentář — Správa železniční dopravní cesty ve čtvrtek na půdě Dopravní fakulty ČVUT veřejně projednala aktualizaci studie proveditelnosti trati Praha-Veleslavín – Praha-Letiště Václava Havla společně se zpracovatelem studie, společnostmi Metroprojekt a SUDOP Praha. Za účasti až cca 150 hostí byla odprezentována především klíčová změna studie – dvojice nových ražených tunelů mezi stanicemi Dejvice a Veleslavín hluboko pod Střešovicemi, která má zajistit projednatelnost pokračování trati do centra Prahy s městskou částí Praha 6. Představený projekt zcela ignoruje dříve představenou myšlenku alternativního napojení města Kladna a připomíná spíše druhé metro pro Prahu 6 než páteřní spojení Středočeského kraje s hlavním městem Prahou.

PF 2017 ŽelPage, foto: Chary, topičVážení cestující a přátelé železnic, milé čtenářky, milí čtenáři,
sotva jsme si začali zvykat na nový jízdní řád, máme nejen na českých i evropských železnicích nový rok a příležitost k bilancování a výhledům. A že to nebyl zrovna rok beze změn. Před několika dny jste mohli zhlédnout výběr fotografií, připomeňme si tedy v malém výběru, u čeho všeho jsme byli na poli osobní dopravy a co nás čeká letos.

V obloucích podél Hronu supí směrem k průsmysku Besník mezi stanicemi Bujakovo a Gašparovo malý bejček 422.0108, vypravený zvolenským Klubem historické techniky. Scenérii kraje SNP dodalo pohádkový nádech zlatavé světlo, které těsně po dešti stékalo , foto: Tomáš Kubovec Praha — Vážení návštěvníci, již po jedenácté jsme společným úsilím galerie a vedení Spolku ŽelPage sestavili a vytiskli železniční kalendář na rok 2017. Podobně jako v dřívějších vydáních se tvůrci snažili vybrat fotografie, jež potěší milovníky železnice kvalitou i námětem a zachycují železnici v krajině i ve stanicích na fotogenických místech České republiky a Slovenska. Kalendář ŽP 2017 je koncipován na šířku ve formátu A3 (42 x 30 cm), grafické i tiskové zpracování si drží tradičně vysokou úroveň. Mírně zvýšená cena odráží vyšší náklady na distribuci, v předprodeji ho ale nyní do 20. června nabízíme za cenu nižší. Nabízíme také zvýhodněný balíček deseti kalendářů. Zakoupením kalendáře přispějete alespoň drobnou částkou na provoz tohoto železničního portálu, který funguje jen díky obětavosti a nadšení několika desítek lidí. Kalendář si můžete objednat v e-shopu za 139 Kč, členové Spolku ŽelPage mají při nákupu mírnou slevu. A pokud chcete ušetřit za poštovné, můžete si kalendář vyzvednout u nás na stánku na Czech Raildays. Všem, kteří si kalendář zakoupí, předem děkujeme.

Erstfeld/Bodio — Na jihu Švýcarska proběhlo 1. června 2016 slavnostní otevření nově vybudovaného Gotthardského úpatního tunelu. Nový dvoutubusový tunel, dlouhý 57 km, spojuje kantony Uri a Ticino. Ceremonie probíhaly u obou tunelových portálů, nedlouho po jejich skončení projela tunelem souprava s cca 500 cestujícími, kteří cestu prvním veřejným vlakem vyhráli v loterii. Do plného provozu bude tunel uveden v prosinci tohoto roku se změnou jízdních řádů.

M 400.001 pod siluetou města Tábor, foto: Václav ŠimandlTábor, Bechyně — Již od soboty 4. června až do 28. srpna připravily České dráhy letní nostalgické jízdy s historickými lokomotivami po nejstarší elektrifikované trati ve střední Evropě. Po všechny víkendy v tomto období bude na denní vlaky nasazována tzv. bobinka, lokomotiva řady E 422.0, s dvojicí červených kořistních vozů DR. U příležitosti doprovodných akcí v Táboře a v Bechyni pak o vybraných sobotách vyjede i motorový vůz M 400.001, který se dochoval z dob počátků této dráhy.

Jízdní řád ČD 2016, foto: České dráhy Praha — Pokud chcete vědět, jak pojedou vlaky od 13. prosince, dejte si dobrý pozor, kde budete čerpat informace. Správa železniční dopravní cesty, která jízdní řád v knižní podobě, v takzvaném úředním vydání, každoročně vydávala, letos již svou tištěnou verzi vydávat nebude. Tištěnou verzi řečené železničářovy bible — jízdního řádu — letos připravil pouze sám největší dopravce, České dráhy. To zní na první pohled jako dobrý nápad, bohužel se však může podle některých kroků dopravce zdát, že se přitom chová jako slon v porcelánu.

Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a náměstek Českých drah Michal Štěpán podepisují dodatek ke smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti 10.12.2015, foto: Zdeněk Michl - ŽelPage Praha – Nový jízdní řád je již za dveřmi a s ním i některé změny v dálkové i regionální dopravě. Novinky v grafikonu konkrétně v oblasti Prahy a Středočeského kraje představily České dráhy spolu s objednateli ve středu 9. prosince na tiskové konferenci. Ta byla uspořádána vskutku ve stylovém prostředí – v jídelním voze řady WRmz817 v konferenční úpravě. Zpět ale ke změnám v jízdním řádu. Ten přinese v Praze a okolí například obnovení průjezdných vlaků na lince S7 z Řevnic přes pražské hlavní nádraží do Úval, prodloužených nově až do Českého Brodu, zavedení osmi zcela nových párů vlaků z Hostivice do Středokluk a další rozšíření provozu na linkách S3 a S8.

Aš - protokolární vlak u nástupiště, foto: Zdeněk Michl - V pondělí 7. prosince bylo na nádražích v Chebu, Aši i v bavorském Hofu nebývale živo. Důvodem nebylo nic jiného, než dlouho očekávané a slibované slavnostní otevření obnovené přeshraniční tratě mezi stanicemi a Selb-Plöβberg, spojené s jízdou protokolárního zvláštního vlaku z Chebu do Hofu a zpět. Na trať nově pravidelně vyjede devět párů osobních vlaků denně, naopak zanikne většina dosavadních přímých vlaků z Chebu do Aše města. Pravidelný provoz s cestujícími přes hranice bude zahájen v neděli 13. prosince s příchodem nového jízdního řádu.

Konference Autobus a vlak - konkurence nebo spolupráce, ČD a UPCE DFJP, KD Zastávka Louny, 5.10.2015, foto: Zdeněk Michl Louny — Ve čtvrtek 8. října 2015 proběhla v sále lounského kulturního domu Zastávka již tradiční mezinárodní konference Českých drah a Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. Ve čtyřech blocích zde bylo prezentováno celkem 13 příspěvků od domácích i zahraničních autobusových a železničních dopravců, objednatelů dopravy, organizátorů integrovaných dopravních systémů, dodavatelů vozidel a dalších technologií. Bloky tentokrát nebyly tematicky děleny a spíše odpovídaly možnostem prezentujících. Po krátkém úvodním slově zástupců města Loun i pořádajících Českých drah, Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice a Ústeckého kraje jsme tak svižně nastartovali k prvnímu příspěvku.

Pozor, vlak! Brandýs nad Orlicí, P4889, 2. 8. 2015, foto: Radek Papež Praha — Jeden nešťastně umístěný kamion stačil k tomu, aby všechna média v zemi začala rozvíjet pochybnosti o bezpečnosti železniční dopravy. Mimoděk svou troškou k hysterii přispěli i samotní členové vlády, jedoucí v týž den vlakem do Ostravy. Z bezpečnostních důvodů prý na další výjezdní zasedání, do Ústeckého kraje, už raději pojedou auty – a to přesto, že jen následující den po havárii pendolina ve Studénce zemřelo na českých silnicích deset lidí. Konečná bilance silniční dopravy v ČR za letošní červenec pak činí 83 mrtvých – více než ve všech železničních nehodách od prosince 1970 dohromady. Studénka ovšem není důkazem nebezpečnosti železnice; je bolestivou historickou lekcí o tom, že i ten nejlépe organizovaný systém bude vždy kriticky trpět na svá nejslabší místa. Žádné velké neštěstí v dějinách nemělo jedinou konkrétní příčinu, stejně jako smutné letní ráno ve Studénce bylo svědkem nešťastné shody celé řady faktorů. Kde se ale všechny příčiny setkávají, leží železniční přejezd. A ten bude opravdu bezpečný jen v jediném případě – když přestane existovat.

Osobní vlak s lokomotivou č. 1 u Hřebečské studny, foto: Martin Jeřábek Mladějov na Moravě — Letní prázdninová sezona na Mladějovské průmyslové dráze, trati 904: Mladějov na Moravě - Hřebeč doly, začala v sobotu 4. července pozitivní změnou jízdního řádu. Tou je ohlášené prodloužení prvního a třetího páru pravidelných výletních vlaků z Nové Vsi do zastávky Josefka. Vlaky tak nově projedou více než polovinu dlouhodobě pro špatný technický stav neprovozovaného úseku, který končí až v areálu bývalého lupkového dolu Hřebeč. Cílem zdejšího spolku dobrovolníků je opravit i zbytek trati.

logo ŽelPagePraha — Milé čtenářky, milí čtenáři, dovolte mi, abych vám poděkoval za vaši přízeň, se kterou jste se k nám vraceli v roce 2014. Právě vaše pozitivní reakce a neklesající sledovanost jsou pro nás nejúčinnějším hnacím motorem k činnosti i v roce následujícím. ŽelPage je uznávaným a stabilním magazínem, za což patří všem, kteří nám k tomu pomohli, velký dík. A co nás dál čeká?

burzy, foto: Lukáš Verner Praha — V prosinci zpravidla vrcholí sezóna výměnných setkání, tzv. burz modelářů, fotografů a sběratelů všech možných tematických předmětů z oboru dopravy. Tato setkání tradičně znamenají obchodní příležitost v podobě blízkého setkání poptávky s nabídkou. Představují tak dobrý tip na předvánoční nákupy předmětů s železniční tématikou. Samotná akce ale pro účastníky představuje také společenské setkání, výměnu PF či diskusi plánů na příští rok. Jedno právě takové setkání se uskuteční například tuto sobotu.

G. Kettler: Elektrotriebwagen der ÖBB. 4041–4124, foto: bahnmedien.at Vídeň — Obdrželi jsme do redakce k recenzi zajímavou publikaci od našich rakouských sousedů. V prosinci 2013 vydalo nakladatelství Bahnmedien.at další díl v edici fotoknih pojednávající o elektrických jednotkách ÖBB z pera renomovaného autora Güntera Kettlera. Tento autor navazuje na předchozí díl o motorových jednotkách ÖBB 5144-5022. V novém díle je uváděn vývoj, krátký technický popis a velmi kvalitní obrazový materiál, který zahrnuje širokou škálu všech typů od předměstské dopravy až po legendární jednotky 4010 Transalpin, kde mapuje i jejich provoz na tratích do Německa a Švýcarska. Zahrnuje i současné jednotky Talent a vozidla vyvinutá speciálně pro lokálku do Mariazell.

1 2 3 4 5 ... 13 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Oferta eShopuopen/close
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
» Dodaj link
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 07:26
zachodzi o 18:07

meteo meteo
:. Nowości na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Nová aplikace PID pro chytré telefony
V pondělí 16. října 2017 byla za účasti primátorky hl. m. Prahy Adriany Krnáčové, náměstka primátorky hl. m. Prahy a radního pro oblast dopravy Petra Dolínka a ředitele Ropidu Petra Tomčíka představena ...

Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...