..: Aktuality a články :..

749.187 + 3BmtoSázava - Od 4. do 7. srpna se v městě Sázava koná festival Sázava Fest. A protože jsou ČD oficiálním dopravcem, budou na zvládnutí frekvence posílené některé vlaky na tratích č. 014 a 212. Nejčastěji bude posílena doprava v úsecích Čerčany – Sázava – Ledečko a Kolín – Ledečko.

Z Kolína do Ledečka bude nejčastěji k vidění souprava 810 + 2x Btax + 810, ale v neděli se objeví i vlak ve složení 731 + 4x Btax. Z Čerčan do Ledečka půjde často o soupravu 2x 810 + 2-3x Btax.

obrazekPečky - V sobotu proběhla v Pečkách (tratě 010/011, 012, 013) opožděná oslava dne dětí s názvem Jede, jede mašinka. Jde o tradiční akci, na které již podruhé participovalo také občanské sdružení Posázavský Pacifik.

Na programu byly výstavy modelové železnice v pečecké knihovně a sokolovně, jízdy historických vozidel a před pečeckým nádražím také kulturní program.

obrazekPraha-Libeň - Roztoky - Dne 16.4.2004 v poledne se konalo slavnostní otevření revitalizované stanice Praha-Libeň, nového nástupiště (nyní značeného 1.) a také nové městské linky, která začne jezdit v pondělí. Po dvanácté hodině pronesli v hale libeňského nádraží slavnostní řeč GŘ ČD P. Kousal, ředitel SŽDC J. Komárek, pražský radní pro dopravu R. Šteiner, náměstek primátora J. Bürgemeister, zástupce SFDI a GŘ Betasportu. Nejvíce mne zaujal projev pražského radního pro dopravu, který říkal, že Praha preferuje hromadnou dopravu před individuální. Není to ale tak dlouho, co u Hlávkova mostu v Praze praskl vodovodní řád a místo toho, aby byla omezena doprava individuální, byl přerušen provoz tramvají - auta jezdila po tramvajovém tělese. (viz stránka pražské tramvaje ...)

obrazekPosázavský pacifik - Na neděli 25. dubna 2004 připravilo občanské sdružení Posázavský pacifik pro fotografy zvláštní jízdu z Tábora do Písku. Nasazen bude motorový vůz M 262.045, jenž patří sdružení. Plánováno je velké množství opakovaných průjezdů i statických fotozastávek, kdy vuz bude pózovat, na vetšine zajímavých míst na trati. Jízdné 400 Kč zahrnuje kromě programu na trati Tábor - Písek i možnost přepravy zájemců z Benešova do Tábora nebo z Písku do Plzně. Po přihlášení na mejlu posazavsky.pacifik@seznam.cz, obdržíte podrobnější informace. (www.posazavsky-pacifik.cz)

Kolín - Občanské sdružení Posázavský Pacifik odkoupilo od ČD tři vozy bývalé řady Biz. Tyto vozy jezdily na Pacifiku ještě v šedesátých letech 20. století. Za 2. světové války byly přestavovány z nákladních vozů řady Z.

Ve čtvrtek 1.4.2004 se uskutečnila 1. etapa převozu vozů řady Biz k novému majiteli. Nejprve motorový vůz M 262.045 vyjel v poledne z Brna, kde byl přes zimu deponován, směrem na Českou Třebovou a Choceň. V Chocni byla první zastávka. Zde stál jeden vůz výše zmíněné řady. Ten byl přivěšen za motorový vůz a zvláštní souprava se vydala ve večerních hodinách přes Pardubice do stanice Záboří, kde byly deponovány zbývající dva vozy.

Na snímku jsou zachyceny všechny tři vozy Biz.

obrazekPosázaví - Na sobotu 3. dubna 2004 naplánovalo občanské sdružení Posázavský pacifik výlet motoráčkem M 262.045 z Prahy do Posázaví, konkrétně do Kácova. Tento den se totiž po zimní přestávce otevřely brány hradu v Českém Šternberku, a tak jedním z cílových míst byl také tamní hrad.
Původně se počítalo s jízdou samotného motorového vozu M 262.045, avšak v průběhu reklamní kampaně na tuto akci se ukázalo, že kapacita vozu 56 míst je již vysoce překročena, a tak byla dojednána posila v podobě vozu Baa (Ce 3-3577; 40 54 89-00 289-0) z domovské stanice Praha Bráník.

obrazekZvláštní jízda - V sobotu 3. dubna 2004 vyjede po zimní přestávce motorový vlak občanského sdružení Posázavský pacifik opět na cestu do Posázaví. Odjíždí se v 8.45 z pražského hlavního nádraží a na programu jsou zastávky v Českém Šternberku a konečnou stanicí je Kácov, kde je naplánovaná návštěva pivovaru. Při cestě zpět je možné udělat "zastávku na znamení". Více informací na www.posazavsky-pacifik.cz nebo na www.pacifik.cz, kde najdete jízdní řád i ceník. Doporučujeme případným zájemcům, aby si včas rezervovali jízdenku.
A na závěr kuriozita. Vlak bude složen z motorového vozu M 262.045 a vozu řady Baa, rybák. Na snímku ze dne 26.4.2003 M 262.045 v Českém Šternberku zastávka.

obrazekPraha - Včera - 29.3.2004 přijely z Břeclavi do Prahy na konci vlaku R 374 Pannonia tři vozy ze soupravy Majestic Imperator. Do Břeclavi přijely 28.3. v soupravě R 202 Chopin z Vídně. Kolem čtvrté odpoledne byly vozy přistaveny na 13.kolej žst. Praha hl.n., kde proběhla tisková konference společnosti Czechtourism. Tato společnost připravila týdenní propagační cestu tzv. Spanilou jízdu historickým vlakem po Rakousku. Od pondělí 29. března do pátku 2. dubna se v salonních vozech vlaku Majestic Imperator uskuteční 6 prezentací a workshopů České republiky a našich podnikatelů v Rakousku.

obrazekPraha-Libeň - V rámci příprav na hokejové mistrovství světa probíhají rekonstrukce pražské ulice Českomoravská, kde vyrostla na místě zbořené ČKD Lokomotivky nová sportovní hala, ale i nádraží Libeň. Vzniklo zde nové nástupiště (mezi stávajícím prvním a výpravní budovou), třetí, z něhož bude bezbariérový přístup do podchodu výtahem. Stará nástupiště byla opravena (proudem vody zbaveny přístřešky starých nánosů barev, modernizace elektroinstalace, instalace nových pragotronů, vybudování kamerového systému, renovace výtahových šachet) a rekonstrukcí prochází i nádražní hala. Skleněné výplně byly demontovány a vyměněny za nové. Nový vzhled má i prostor před rekonstruovaným nádražím.

Velim - 28.2.2004 se ve stanici Plaňan konaly zkušební jízdy vozu Sggmrss ještě se čtyřmi lokomotivami a dalšími vozy, mezi nimiž byl i měřící vůz. Jde o plošinový šestinápravový nákladní vůz složený ze dvou částí. Tyto vozy, stejně jako řada Sggmrs, jsou určeny pro přepravu kontejnerů po kolejích. Výrobcem je Tatravagónka a.s. Poprad. Na Slovensku má vůz číselné označení 13 56 800 0 000-1P. Pro zkoušky v ČR byl vozu přidělen interval 33 54 496 1 000-5P. Vůz má výrobní číslo 001/2003 a vyroben byl ke konci roku 2003. Váha vozu je 25 470 kg, délka vozu je 26,39 m.

Ostrava/Praha - V sobotu 8.11.2003 se konalo fotbalové klání Sparta Praha - Baník Ostrava. Pro fanoušky ostravského klubu byl vypraven mimořádný rychlík v trase Ostrava hl.n. - Praha Libeň - Praha Dejvice, odkud měli fanoušci pokračovat na spartanský stadion autobusy. Jízdu vlaku z Ostravy do Prahy Libně obstarala lokomotiva 163 260 DKV Ostrava, v úseku Praha Libeň - Praha Dejvice jely motorové lokomotivy 751 017 (vlaková) a 749 146 (postrk), obě DKV Praha. Vše ale bylo trochu jinak.

obrazekobrazekPraha hl.n. - Jan Linger předevčírem navštívil hlavní nádraží za účelem pořízení dalších fotek rekonstrukce severního zhlaví žst. 1xbet зеркало Praha hl.n. Stavba opět pokročila hodně dopředu. Již je zbourán jižní pilíř, který bude posunut na jih a budovy, místo kterých bude širší silnice. My Vám nabízíme fotky.

Během focení objevil také, že se děje něco zvláštního na prvním a druhém nástupišti. Našel zde filmaře, kteří proměnili Prahu hl.n. na nádraží Paris Est.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01