..: Nachrichten und Artikel :..

Peronka Bocanovice — Současně s platností nového jízdního řádu dochází také - jako už tradičně – k mnoha změnám v tarifu dopravců. Jednou z nich mimo jiné bude také úplné zrušení institutu, o němž si mnozí myslí, že musel být zrušen už dávno. Jde o vstupenku na nástupiště. Důvodem této změny je to, že se zcela zásadně změnily vztahy Českých drah k částem železničních stanic (zejména podchodům a nástupištím), a s ohledem na to, že do budoucna není vyloučena ani změna vlastnických práv ČD ve vztahu k budovám železničních stanic, které jsou dosud v jejich majetku.

Ilustrační obrázekLuxor - Rád bych se s Vámi podělil o několik postřehů, které jsem nasbíral při své nedávné cestě do Egypta. Ačkoli jsem absolvoval klasický poznávací zájezd s cestovní kanceláří, který nebyl nijak zaměřen na železnici, i tak jsme se s vlaky potkávaly celkem často. Železnice je ovšem v Egyptě strategickým objektem, takže získat nějaké obecné informace je celkem obtížné a fotografování čehokoli souvisejícího s vlaky je bohužel přísně zakázáno. U osobních vlaků je v prvním voze ozbrojená vojenská posádka.

Káraný - Hlavní město Praha se rozhodlo zrušit vlečku Káraný. Na úřední desce magistrátu bylo zveřejněno oznámení o zadání veřejné zakázky na likvidaci této vlečky. Součástí má být kromě fyzické likvidace kolejí také oprava přejezdových konstrukcí a úprava zabezpečovacího zařízení. Vlečka v současnosti odbočuje ze širé trati mezi stanicemi Čelákovice a Lysá nad Labem na trati 231, a to v místě dnešního automatického hradla Káraný. Vlečka byla vybudována v souvislosti s výstavbou vodárny, která je jedním z hlavních zdrojů pitné vody pro Prahu. Vlečka je již řadu let neužívaná, a proto se město rozhodlo ji zlikvidovat.

zdroj: MHMP

Ilustrační foto, ČDMěstečko u Křivoklátu - Od 1.10.2006 došlo ke zrušení služby výpravčího ve stanici Městečko u Křivoklátu na trati 174 (Beroun - Rakovník). Jedná se o zcela pochopitelný krok, neboť již delší dobu se ve stanici nekřižovalo, protože druhá staniční kolej byla vyloučena, takže se jezdilo pouze po jediné dopravní koleji. Výpravčí tu tedy zůstávali pouze kvůli obsluze přejezdu na berounském zhlaví.

Ilustrační fotoPraha - Dne 25.5.2006 vydal Drážní úřad stavební povolení na rekonstrukci traťového úseku Praha-Libeň – Praha-Běchovice. Celková hodnota stavby v délce 8,763 km činí 2.610.403.128 Kč včetně DPH a objednatelem je SŽDC, Stavební správa Praha. Vše je financováno prostřednictvím SFDI. Modernizaci traťového úseku provede Sdružení SKANSKA - SSŽ - Běchovice (vedoucím sdružení je Skanska s 64%, 36% má SSŽ), projekt zpracovala společnost IKP Consulting Enigneers. Stavba bude probíhat až do září 2009.

ChopNaše letošní tour měla, jak už se stalo dobrým zvykem, připravenou ještě třešničku na závěr. Tou byl železniční okruh kolem Slovensko - Ukrajinsko - Polského pomezí, po tratích, kde snad každým dnem hrozí, že dnes už se pojede naposledy. Krajem chudým, ale velmi přívětivým, nezkaženým davy turistů. Za nějaké tři dny jsme najeli necelé 300 km, ale ty byly o to intenzivnější.

Roztoky u Křivoklátu - Nedostatek pracovníků je údajným důvodem pro zavedení výluky dopravní služby výpravčího v nočních hodinách v žst. Roztoky u Křivoklátu na trati 174 Rakovník-Beroun. Od platnosti květnové změny jízdního řádu je v této stanici ukončena dopravní služba po šesté hodině večerní (po průjezdu R 891 a odjezdu manipuláku) a zahájena v pracovní dny po šesté hodině ranní (před příjezdem Os 7704) a o víkendech v osm hodin ráno (před křižováním R 890 a Os 7703).

   
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:08
geht unter um 19:57